Monday, March 16, 2009 - 0 comments

ေႏွးေကြးပါေစ

အ႐ႈံးနဲ႔ ရင္ဆိုင္ခဲ့သူကို သူ႔ေနာက္ေက်ာၾကည့္ရံုနဲ႔တင္ သိႏိုင္သလို
ေအာင္ျမင္တဲ့သူကို သူ႔ေျခသံ နားေထာင္ရံုနဲ႔တင္ သိႏိုင္သတဲ့။
ေအာင္ျမင္ခ်ိန္မွာ ေထာင္လႊားေမာက္မာတဲ့ စကားမေျပာပါနဲ႔၊
႐ႈံးနိမ့္ခ်ိန္မွာ ေဒါသမာန္ထတဲ့ စကားမေျပာပါနဲ႔။

ဆရာတစ္ဦးက နည္းပညာနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ဘာမွနားမလည္သလို ကြန္ျပဴတာကိုလည္း
မသံုးတတ္ခဲ့ဘူး။ ဆရာ အသက္(၅ဝ)ေရာက္ေတာ့ သူသင္တဲ့ေက်ာင္းမွာ
ကြန္ျပဴတာတပ္ဆင္ျပီး ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ရမွတ္၊ ကိုယ္ေရးရာဇဝင္ေတြကို
ကြန္ျပဴတာထဲ ရိုက္ထည့္ျပီး ဖိုင္သိမ္းထားရမယ့္ စနစ္ကို စခဲ့တယ္။

အသက္ၾကီးျပီး ကြန္ျပဴတာကို နကန္းတစ္လံုးမွ နားမလည္တဲ့ ဆရာက ဒီကိစၥအတြက္
စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ရခဲ့တယ္။ ေက်ာင္းသားေတြကိုလည္း သူဟာ ကြန္ျပဴတာနဲ႔
မအပ္စပ္သူလို႔ ေျပာခဲ့တယ္။ ဆရာ့အျဖစ္ကို နားလည္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြက
ကြန္ျပဴတာ ကြ်မ္းက်င္သူေတြကို ရွာျပီး ဆရာကိုကူညီဖို႔ ေျပာခဲ့တယ္။


ညေနေက်ာင္းဆင္းေတာ့ ဆရာ့ရံုးခန္းထဲ ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္ မဝံ့မရဲနဲ႔
ေရာက္လာခ့ဲျပီး ဆရာ့ကို စာကူရုိက္ေပးမယ့္အေၾကာင္း ေျပာခဲ့တယ္။

"သမီး စာေကာင္းေကာင္း ရိုက္တတ္သလား?" ဆရာက ေမးေတာ့

"သမီး ကြန္ျပဴတာ မကြ်မ္းဘူးဆရာ၊ စာရိုက္ရင္လည္း ေႏွးလို႔
တစ္ျခားေက်ာင္းသားေတြ ေလွာင္တာကို အျမဲခံရတယ္" ေက်ာင္းသူက
မ်က္ႏွာနီေလးနဲ႔ ဆိုပါတယ္။ ဆက္ျပီး "သမီးတို႔အိမ္က ဆင္းရဲတယ္ဆရာ၊
ကြန္ျပဴတာ မဝယ္ႏိုင္ဘူး။ တကယ္လို႔ အဆင္ေျပမယ္ဆိုရင္ ဆရာကို
သမီးကူညီခ်င္ပါတယ္။ အခ်ိန္ေတာ့ နည္းနည္းေပးရလိမ့္မယ္ ဆရာ။ ဒါေပမယ့္
ဒါဟာကြ်န္မအတြက္ စာရိုက္ေလ့က်င့္ဖို႔ အေကာင္းဆံုး အခြင့္အေရးလို႔
ထင္ပါတယ္"

ေက်ာင္းသူစကားေၾကာင့္ ဆရာ ခဏေလာက္ ေတြေဝသြားခဲ့တယ္။ ကြန္ျပဴတာ
တတ္ကြ်မ္းသူ မဟုတ္ဘဲ ကြန္ျပဴတာ ငတံုးတစ္ေယာက္ သူ႔ေရွ႕ေရာက္လာခဲ့တယ္။
ျငင္းလိုက္ရင္ ေကာင္းမလား? ေက်ာင္းသူရဲ႕ မ်က္လံုးထဲမွာ
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ဆႏၵနဲ႔ တက္ၾကြတဲ့ အရိပ္တစ္ခ်ဳိ႕ကို ဆရာေတြ႔လိုက္ရတယ္။
၃စကၠန္႔ေလာက္ ဆရာစဥ္းစားျပီး ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္တယ္။

ဒုတိယေန႔က စျပီး ဒီကြန္ျပဴတာ ငတံုးမေလးက ေက်ာင္းဆင္းတာနဲ႔ ဆရာ့ရံုးခန္းဆီ
ေရာက္လာခဲ့ျပီး ကြန္ျပဴတာထဲ စာေတြကို ဂရုတစိုက္ရိုက္ထည့္ခဲ့တယ္။
လက္ကြက္ရိုက္ခ်က္ေတြ ေႏွးလြန္းေပမယ့္ သူ႔စိတ္ဓာတ္ေတြက တက္ၾကြေနတယ္။
အေပ်ာ္တစ္ခ်ဳိ႕ သူ႔မ်က္ႏွာေပၚမွာ ထင္ဟပ္ေနခဲ့တယ္။

ကြန္ျပဴတာကို ဆရာနားမလည္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီေက်ာင္းသူေလးရဲ႕ စာရိုက္ႏႈန္းက
တစ္ျခားလူေတြထက္ ၃ဆေလာက္ အခ်ိန္ေပးရမယ္ဆိုတာကိုေတာ့ ဆရာၾကည့္တာနဲ႔
သိေနခဲ့တယ္။ ၃ရက္ေျမာက္တဲ့ေန႔မွာ ဝမ္းသာေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ ေက်ာင္းသူရဲ႕အသံကို
ဆရာၾကားခဲ့ရတယ္။ "ဆရာ.. ဆရာ.. အားလံုးျပီးျပီ" ပလင့္ထုတ္ထားတဲ့
စာရြက္တစ္ရြက္ကို တရုိတေသနဲ႔ ဆရာကို ကမ္းေပးေနခဲ့တယ္။

ေက်ာင္းသူရဲ႕ "ေရွ႕ေဆာင္ရဲတဲ့ သတိၱ၊ အေလးအနက္ထားတဲ့" အင္အားေတြက ဆရာ့ကို
ကိုင္လႈပ္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ အခုေခတ္မွာ ဒီလိုေက်ာင္းသားေတြ နည္းသထက္
နည္းခဲ့ပါျပီ။ ကြန္ျပဴတာ တတ္ကြ်မ္းတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြက ထက္ျမက္တယ္၊
ကြ်မ္းက်င္တယ္ဆိုေပမယ့္ ဆရာ့အတြက္ အခ်ိန္မေပးႏိုင္ခ့ဲၾကဘူး။ အခ်ိန္ကို
ေငြနဲ႔ပဲ အဖုိးျဖတ္တတ္ခဲ့ၾကတယ္။ အလုပ္မ်ားရင္လည္း မၾကိဳက္တတ္ၾကျပန္ဘူး။

ဆိုရိုးစကားတစ္ခုမွာ "ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့လူက သူ႔မွာ ပိုင္ဆိုင္မႈေတြမ်ားလို႔
ေပ်ာ္ရႊင္တာ မဟုတ္ပါဘူး၊ လိုခ်င္တပ္မက္မႈေတြ နည္းလို႔ ေပ်ာ္ရႊင္တာပါ"
တဲ့။

ဒါဗင္ခ်ီက "တကယ္လို႔ ဒီေန႔မွာ ကြ်န္ေတာ္ၾကိဳးစားျပီး သင္ယူမယ္၊
ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ရွင္သန္မယ္ဆိုရင္ ဒီညမွာ ကြ်န္ေတာ္
ႏွစ္ႏွစ္ျခိဳက္ျခိဳက္ အိပ္ေပ်ာ္တယ္။ တကယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ့္တစ္သက္လံုးမွာ
ကြ်န္ေတာ္ၾကိဳးစားျပီး သင္ယူမယ္၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ရွင္သန္မယ္ဆိုရင္
ကြ်န္ေတာ့္ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုး ႏွစ္ႏွစ္ျခိဳက္ျခိဳက္ အိပ္ေပ်ာ္ႏိုင္မယ္"
လို႔ ေျပာခဲ့တယ္။

မွန္ပါတယ္... "ငါ တံုးတာ၊ အတာ ကိစၥမရွိဘူး၊ တစ္ျခားလူထက္ ငါ ေႏွးေကြးခ်င္
ေႏွးေကြးမယ္ ဒါေပမယ့္ ျဖတ္လမ္းမလိုက္ဘူး၊ သင္ယူဖို႔ ငါမေၾကာက္ရြ႔႔ံဘူး"
ဆိုျပီး "ေန႔တစ္ေန႔တိုင္းကို အက်ဳိးရွိရွိ" ကြ်န္မတို႔
ေက်ာ္ျဖတ္ၾကမယ္ဆိုရင္ ဘဝဟာ ေနေပ်ာ္ပါတယ္။

ႏိုင္းႏိုင္းစေန ဘာသာျပန္သည္။

0 comments: