Friday, May 3, 2013 - 0 comments

သူ႔ေထာင္ေခ်ာက္ထဲတြင္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး တိုးကာတိုးကာဝင္


စီးလာေသာ ေမာ္ေတာ္ကားသည္ အေရာင္း စင္တာအႀကီးႀကီးေရွ႕တြင္ လမ္းပိတ္သျဖင့္ တုံ႔ဆိုင္း တုံ႔ဆိုင္းသာ သြားႏိုင္ၾကသည္။ ဘီးတစ္ဘီး ေရြ႕လိုက္၊ ခဏရပ္လိုက္ပါပဲ။ ေမွာင္ရီသန္းၿပီမို႔ ကားေပၚ ကေန လည္ပင္းရွည္လုေအာင္ ေမာ့ၾကည့္လွ်င္ ျမင္ရေသာ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား ေၾကာ္ျငာဘုတ္ႀကီးဆီသို႔ မ်က္စိက အလိုလိုေရာက္သည္။ အိုေကာင္မေလးက ေခ်ာလိုက္တာ။ ကြၽန္မလည္း အဲေလာက္ေခ်ာဖို႔ မျဖစ္ ႏိုင္ဘူးလား။ ၾကည့္ပါဦး။ သိပ္ေခ်ာတာပဲ။ လြန္ခဲ့တဲ့ တစ္စကၠန္႔ေလာက္က ဒီေလာက္မလွပါဘူး။ အသား ခပ္ညဳိညဳိကေလးပဲ။ ခုေတာ့ သူကိုင္ထားတဲ့ မိတ္ကပ္ ဘူးေလးထဲက ကရင္မ္ျဖဴျဖဴေလးကို အသားေပၚ တင္လိုက္တာနဲ႔ ၾကည့္စမ္း ခ်က္ခ်င္းေျပာင္းသြား လိုက္တာ ... ဝင္းလဲ့ေနတာပဲ။ မ်က္ႏွာအေရျပားေပၚကို ကရင္မ္ကေဖာက္ထြင္း သြားတာမ်ား ကိုယ့္မ်က္ႏွာေပၚ အခုလိမ္းလိုက္ရင္ပဲ အဲသလို တကယ္ျဖစ္လာေတာ့ မလား။ မ်က္ႏွာျဖဴျဖဴေလးရယ္ ကိုယ္ေပၚမွာ လြင့္ျမဴးေနတဲ့ ဂါဝန္ပန္းေရာင္ေျပေျပေလးရယ္ ...
ႏုဖတ္ေနတဲ့ ေကာင္မေလးရယ္ ...

ဒီလိုေၾကာ္ျငာမ်ိဴးကို ဆက္တိုက္ဆက္တိုက္သာ ၾကည့္ရလွ်င္ ေတာ္႐ုံတန္႐ုံ မိန္းကေလးမ်ား အားငယ္စိတ္ေသာ္ လည္းေကာင္း အားက်စိတ္ေသာ္ လည္းေကာင္း ေပါက္သြားမွာ ေသခ်ာပါသည္။ ေၾကာ္ျငာမ်ားသည္ လူကို ေတာ္ေတာ္လႈပ္ႏိုင္ၾကသည္။ ပီနန္စားသုံးသူ အသင္းႀကီးက ေၾကာ္ျငာမ်ားက ဤသို႔ ျဖစ္ေစတတ္သည္ ဟုဆိုသည္။

စားသုံးသူတို႔ကို -
(၁) တစ္ရံမလပ္ဝယ္ပါ ဝယ္ပါဟု ေတာင္းဆို ေနၾကသည္။
(၂) ေၾကာ္ျငာမ်ားေၾကာင့္ ေျခာက္လခန္႔ အသက္ ငယ္ေသာ ကေလးသည္ပင္လွ်င္ လိုဂိုတံဆိပ္ႏွင့္ ကုန္ပစၥည္း အမွတ္အသားမ်ားကို စတင္သိရွိေနၿပီး အသက္သုံးႏွစ္ ခန္႔တြင္ ကုန္ပစၥည္း အမွတ္တံဆိပ္ သုံးရာေလာက္ကို မွတ္သားေနၿပီး ျဖစ္သည္။
(၃) ေက်ာင္းေနရြယ္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ ကေလးမ်ားႏွင့္ လူငယ္မ်ားသည္ ေၾကာ္ျငာေၾကာင့္ အမိႈက္စာ Junk Food မ်ား၊ အျမန္စာ Fast Food မ်ားႏွင့္ အခ်ဳိရည္အေပါစားမ်ားကို ဝယ္မစားသည့္ေန႔ မရွိ သေလာက္ျဖစ္ေနၾကၿပီ။
(၄) ေၾကာ္ျငာမ်ားသည္ ကိုယ္ခႏၶာ မသြယ္လ်လွ်င္၊ အသားမျဖဴဝင္းလွ်င္ မိတ္ကပ္မသုံးလွ်င္ လူရာ မဝင္ေတာ့သည့္ အလား မိန္းမပ်ဳိကေလးမ်ားကို အတင္း ဆြဲေဆာင္ၾကသည္။
(၅) ေၾကာ္ျငာမ်ားက ေယာက်္ားႀကီးမ်ားကို ပိုက္ဆံသုံးႏိုင္သူ၊ အေကာင္းႀကိဳက္သူ၊ လက္ငင္းခ်က္ခ်င္း ဝယ္ယူသူမ်ားအျဖစ္ ပုံေဖာ္ျခင္း၏ ေနာက္ဆက္တြဲမွာ ေငြသုံးၾကမ္းေသာ ေယာက္်ားမ်ား အေရအတြက္ မ်ားလာျခင္းျဖစ္သည္။



ဤသို႔ေၾကာ္ျငာေတြ မ်ားမ်ားႀကီး သုံးထားေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို တင္သြင္း ေရာင္းခ်ၾကေသာ အေရာင္းစင္တာ (Mall) ႀကီးမ်ားလည္း ႏိုင္ငံတကာ တြင္ မ်ားသထက္ မ်ားလာၾကသည္။ တစ္ခါေသာ္ ႏိုင္ငံတကာကို သြားလာေနၾကေသာ ကြၽန္မမိတ္ေဆြ အမ်ဳိးသမီးႀကီးမ်ားက ေျပာဖူးသည္။ ကေလးေတြ (ကြၽန္မတို႔ မ်ဳိးဆက္ေတြ) ကို သနားသည္တဲ့။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆို သူတို႔မ်ဳိးဆက္တုန္းက ႏိုင္ငံတကာကို သြားလာေနတဲ့အခါ ေဈးေရာင္းေဈးဝယ္ ယဥ္ေက်းမႈ သည္ တစ္ႏိုင္ငံႏွင့္ တစ္ႏိုင္ငံ ကြာျခားသည္ ဆိုသည္။ တစ္ေနရာသြားလွ်င္ ထူးျခားမႈ တစ္မ်ဳိးကို ျမင္ႏိုင္သည္ ဟုဆိုသည္။ သူ႔ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္သူ ျဖစ္တည္ေနေသာ ေဈးတန္းမ်ား၊ အေရာင္းခင္းက်င္းပုံမွာ ကုန္စည္မ်ား ကြဲျပားျခားနားမႈကို ပို၍ျမင္ႏိုင္ ခဲ့ၾကသည္တဲ့။ ညည္းတို႔ ေခတ္မွာေတာ့ေအ ... ဘယ္သြားသြား ဒါခ်ည္းေတြ႔ရ ေတာ့တာပဲတဲ့။ သူေျပာတာကို ေစာဒက မတက္မိပါ။ မွန္လည္း မွန္ေနသည္။ သူေျပာသလို ကိုယ့္ကိုကိုယ္သာ သနားမိေသးသည္။ ေရွာ့ပင္းေမာ (အေရာင္းစင္တာႀကီး) မ်ားသည္ ဘယ္ႏိုင္ငံမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အထဲဝင္လိုက္လွ်င္ ထူးမျခားနားသာ ျဖစ္သည္။ ဥေရာပမွာလည္း ဒီတံဆိပ္၊ အေမရိကားလည္း ဒီတံဆိပ္၊ အာရွ ေရာက္ေတာ့လည္း ဒီတံဆိပ္ေတြပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေနတတ္သည္။
ဒါတင္ပဲလားဆိုေတာ့ မဟုတ္ေသး။ ထိုအေရာင္း စင္တာႀကီးမ်ားမွာ ပုံစံေတြသာ တူသည္မဟုတ္ေသး။ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ပုံ ေတြကလည္း တူေသးသည္။ တူဆို မတူတူေအာင္ တုၾကေပတာကိုး။ လူ႔စိတ္ကို ေဈးဝယ္ ၿပီးရင္း ဝယ္ခ်င္လာေအာင္ ဘယ္လို လွည့္စားႏိုင္မလဲ ဆိုတာကို အေနာက္ႏိုင္ငံႀကီးမ်ားမွ အေရာင္းစင္တာ ႀကီးေတြအတြက္ အေရာင္းျမႇင့္တင္ေရး ကြၽမ္းက်င္သူ မ်ားက သုေတသနျပဳသည္။ က်န္သည့္ ႏိုင္ငံေတြက အတုယူၾကသည္။ ထိုအခါ ကမၻာႀကီးတြင္ ေဈးဝယ္သူ ေတြ၊ ေဈးေရာင္းသူေတြ မ်ားလာသည္။ ေဈးဝယ္တာ ေဈးေရာင္းတာက လြဲ၍ တျခားဘာမွ သိပ္လုပ္စရာ မရွိေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးေတြ မ်ားသထက္ မ်ားလာသည္။ ကမၻာႀကီးက ေနာက္ဆုံးထုတ္ႏိုင္သမွ် သယံဇာတ ေတြသာ ကုန္သြားမည္။ လူေတြရဲ႕ လိုအင္ေတြမကုန္ေစရ။

သုံးလို႔မေလာက္တာ ေလာက္တာအပထား ေလာေလာ ဆယ္မ်ားမ်ား ထုတ္ႏိုင္ေရာင္းႏိုင္ဖို႔က အေရးႀကီးသည္။စီးပြားေရးတိုးတက္ျခင္း Growth ကို ေမာင္းတင္သူ ေတြမွာ မ်ားမ်ားထုတ္ မ်ားမ်ားေရာင္းဖို႔ကို တိုက္တြန္း ေသာအခါ ေၾကာ္ျငာကုမၸဏီႀကီး မ်ားကလည္း Marketing ပညာ မ်ားမ်ား တတ္လာၾက ေလသည္။

ထိုပညာမ်ားအနက္ လက္ငင္းျမင္ႏိုင္ေသာ အခ်က္အခ်ဳိ႕ကို ၾကည့္ပါ။ေနာက္တစ္ခါ အေရာင္း စင္တာႀကီးမ်ားကို သြားလွ်င္ ဤအခ်က္မ်ား မွန္ မမွန္ ၾကည့္ျဖစ္ေအာင္ ၾကည့္ပါေလ။ အေရာင္းစင္တာ ႀကီးမ်ားတြင္ လိုအပ္သည္ထက္ပို၍ ပို၍ ပိုက္ဆံသုံးခ်င္ လာေအာင္၊ ၾကာၾကာေနႏိုင္ေအာင္ ေအာက္ပါတို႔ကို ျပဳလုပ္ထားသည္။

၁။ ၾကမ္းခင္း

အေရာင္းစင္တာႀကီးမ်ားသည္ သာမန္ေဈးဆိုင္ ခန္းမ်ားႏွင့္ မတူေသာ ၾကမ္းခင္းရွိသည္။ ေအးစက္ ေခ်ာမြတ္ေနေသာ ေက်ာက္ျပားမ်ား၊ လွပေသာ ပါေကး ၾကမ္းခင္းမ်ားျဖင့္ အလွဆင္ေလ့ရွိရာ ေလွ်ာက္ဝင္လာရ သူမွာ ေျခလွမ္းလွမ္းရန္ အဆင္ေျပလ်က္ မေမာမပန္း၊ မထစ္မေငါ့ ေလွ်ာက္ႏိုင္ေပသည္။ ထိုၾကမ္းခင္းမ်ားသည္ စင္တာမ်က္ႏွာက်က္ႏွင့္ ေဈးဆိုင္ခန္းမ်ားမွ မီးေရာင္ကို အလင္းျပန္ကာ လမ္းေလွ်ာက္သူ၏ အရိပ္မ်ား ႐ႈပ္႐ႈက္ခပ္ေအာင္ အရာထင္ေနတတ္ေသာ ေက်ာက္ျပားမ်ဳိး သုံးေလ့မရွိေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သုေတသန မ်ားအရ အိမ္ရွင္မတို႔သည္ မိမိအိမ္၏ ၾကမ္းျပင္ထက္ ေတာက္ေျပာင္ေနေသာ ၾကမ္းခင္းမ်ားတြင္ လမ္းပို ေလွ်ာက္တတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

၂။ မ်က္စိလည္ေစေသာ ေလွကားအတက္အဆင္း အျပင္အဆင္

ကေန႔အဖို႔ လမ္းမ်ားမ်ား ေလွ်ာက္ခ်င္ပါသလား။ အေရာင္းစင္တာထဲသို႔သာ ဝင္သြားလိုက္ပါ။ ပထမထပ္ မွ ဒုတိယထပ္သို႔ သြားရာလမ္းတြင္ သင္မ်က္စိ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ လည္သြားႏိုင္သည္။ လည္ေအာင္လည္း တမင္လုပ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ လမ္းေပ်ာက္ေလ ေဈးဝယ္သူမွာ စင္တာထဲတြင္ အခ်ိန္ၾကာေလ၊ ပစၥည္း မ်ားမ်ား ၾကည့္ျဖစ္ေလ၊ ႀကိမ္ေရမ်ားမ်ား အိပ္ကပ္ထဲ လက္ႏိႈက္မိေလျဖစ္မည္။ ကမၻာေပၚတြင္ ယခင္ကအႀကီး ဆုံးဟု နာမည္ေက်ာ္ခဲ့ေသာ Mall of American အေရာင္းစင္တာခြဲ ဖြင့္ပြဲတစ္ခုတြင္ ထိုစင္တာ၏ ဒီဇိုင္နာ Tim Magill က “ေဈးဝယ္သူမ်ား ခင္ဗ်ား။ ခင္ဗ်ားတို႔ကို ကြၽန္ေတာ္တကယ္ပဲ ေဟာဒီမွာ မ်က္စိလည္သြားေစခ်င္ ပါတယ္” ဟု ေျပာဆိုခဲ့သည္။ ျဖစ္တတ္သည့္အက်ဳိးဆက္ တစ္ခုကမူ မိဘႏွင့္တကြဲစီျဖစ္သြားေသာ ကေလးမ်ားကို ျပန္ရွာရန္ ခက္ခဲျခင္းပင္ျဖစ္ၿပီး မၾကာခဏဆိုသလို လုံၿခံဳေရး ဝန္ထမ္းမ်ားက မိုက္ခြက္ကိုင္ကာ မိဘမ်ားကို ေအာ္ေခၚရေလ့ရွိသည္။

၃။ အေရာင္းစင္တာထဲတြင္ အပူခ်ိန္မေျပာင္း၊
အလင္းေရာင္ အတက္အက်မေျပာင္း

အေရာင္းစင္တာႀကီး မ်ားသည္ အပူခ်ိန္ကို တစ္သမတ္တည္း ထားေလ့ရွိသည္။ ဥေရာပလို ေအးေသာ ရာသီဥတုတြင္ အေႏြးစက္မ်ားျဖင့္ ေႏြးေနေအာင္ထားၿပီး အေရွ႕ေတာင္အာရွလို ပူအိုက္ေသာေနရာတြင္ တစ္ေနကုန္ ေလေအးစက္ျဖင့္ ဧည့္ခံသည္။ အပူခ်ိန္ မေျပာင္းသျဖင့္ လမ္းမ်ားမ်ားေလွ်ာက္လည္း တိုး၍ ေခြၽးမထြက္လာေသာအခါ ေဈးမ်ားမ်ား ဝယ္ျဖစ္ပါ သည္။ ေန႔ည သဘာဝအလင္းေရာင္ အတက္အက်မွ ကင္းေဝးေအာင္ လုပ္ထားေသာအခါ ေန႔ျဖစ္မွန္းမသိ ညျဖစ္မွန္းမသိ ေဈးတစ္ဝယ္ထဲ ဝယ္ရင္း အခ်ိန္ကုန္မွန္း မသိေအာင္ ျပဳထား၏။

၄။ အတြင္းကို ခမ္းနားေအာင္ တမင္တကာမျပင္ဆင္

အေရာင္းစင္တာတို႔ မည္သည္ အျပင္မွၾကည့္လွ်င္ ဗိသုကာ အသစ္အဆန္းမ်ားျဖင့္ ၾကြားၾကြားဝါဝါ ေတြ႔ရ တတ္ေသာ္လည္း အတြင္းပိုင္း အျပင္အဆင္ကိုမူ စိတ္ဝင္စားစရာ မေကာင္းေအာင္ တမင္ဒီဇိုင္းေဖာ္ ထားသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အတြင္းေဆးေရာင္မ်ား၊ အျပင္အဆင္မ်ားကို မွိန္ေဖ်ာ့ထားမွ သာလွ်င္ မီးေရာင္ျခယ္ထားေသာ အလွဆင္ထားေသာ ဆိုင္မ်ား ႏွင့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားမွာ ၾကြရြလာမည္။ မ်က္စိပသာဒ ေဆာင္လ်က္ အဖမ္းစားႀကီး ဖမ္းစားႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။

၅။ လူပုံပလပ္စတစ္ ႐ုပ္ၾကြမ်ားျဖင့္ ဆြဲေဆာင္ျခင္း

အေရာင္းစင္တာကို ဆင္ယင္ေသာ ဒီဇိုင္းဆရာ တို႔သည္ အမ်ားကပို၍ အာ႐ုံစိုက္ေစခ်င္သည့္ ေနရာမ်ဳိး တြင္ လူပုံအ႐ုပ္ႀကီး အ႐ုပ္ငယ္တို႔ ထားေလ့ရွိၾကသည္။အထူးသျဖင့္ အေရာင္းစင္တာႀကီး မ်ား၏ အဝင္ဝတြင္ ထားရွိျခင္းက လူအသြားအလာ ပိုမ်ားေအာင္ ဆြဲေဆာင္ ႏိုင္သည္။

၆။ ဝင္ေပါက္မ်ားစြာ ထားရွိျခင္းႏွင့္ ဝင္ေပါက္အနီးတြင္ လူစည္ေအာင္ အခမ္းအနားမ်ား ေဈးေရာင္းပြဲမ်ား က်င္းပျခင္း

ဝင္ေပါက္မ်ားမ်ားရွိေလ၊ ဝယ္သူပိုလာႏိုင္ေလ ျဖစ္သည္။ ဝင္ေပါက္တြင္ ပြဲတစ္ခုခုေၾကာင့္ လူစည္ကား ေနေသာအခါ လူ႔သေဘာအရ စပ္စုလိုစိတ္ေၾကာင့္ ေနာက္ထပ္ေဈးဝယ္သူမ်ား ပိုမိုေရာက္လာေလ့ ရွိသည္။

၇။ ေဈးႀကီးေသာ ပစၥည္းမ်ားေရာင္းသည့္ ဆိုင္ခန္းမ်ား တစ္ဖက္တစ္ခ်က္ရွိ မင္းလမ္းမကို ခပ္က်ယ္က်ယ္ ထားရွိျခင္း။

သုေတသနျပဳထားခ်က္ မ်ားအရ လမ္းမက်ယ္ သြားေသာအခါ ေဈးဝယ္သူ၏ လမ္းေလွ်ာက္ႏႈန္းမွာ ပိုေႏွးသြားသည္။ ေဈးအႀကီးဆုံး ပစၥည္းမ်ားကို ဆိုင္တြင္း၌ ခင္းထားေသာ အခါတြင္လည္း ဆိုင္ခန္းအလယ္တြင္ ခင္းက်င္းလ်က္ ထိုပစၥည္းမ်ား၏ ေဘးေလွ်ာက္လမ္းကို က်ယ္ႏိုင္သေလာက္ က်ယ္ေအာင္ ထားၾကသည္။ ထိုအခါ ထိုပစၥည္းမ်ား လူမ်ားမ်ားျမင္ႏိုင္လ်က္ ေရာင္းအား တိုးလာေစသည္။

၈။ ေငြရွင္းေကာင္တာေနရာ က်ယ္က်ယ္ထားျခင္း

အေရာင္းစင္တာတြင္ တပ္ဆင္ထားေသာ ကင္မရာ မ်ားမွ မွတ္တမ္းမ်ားအရ ေငြရွင္းေကာင္တာ မေရာက္မီ လူတန္းရွည္ႀကီးထဲတြင္ ေစာင့္ဆိုင္းေနရေသာအခါ အနီးအနားမွ ကုန္ပစၥည္းေၾကာ္ျငာမ်ား၊ ျမင္ျမင္ရာရာ တံဆိပ္မ်ား အခ်က္အလက္မ်ားကို မွတ္သားေနတတ္ ေၾကာင္းကို ေတြ႔ရသည္။ ဟိုဟိုဒီဒီ မ်က္စိေရာက္သြား တတ္ၾကသည္။ ထိုအခ်က္ကို အေၾကာင္းျပဳကာ အခ်ဳိ႕ အေရာင္းစင္တာႀကီးမ်ားက ေဈးဝယ္သူကို မိမိတို႔ ေပးလိုသည့္ အခ်က္အလက္ကို ေကာင္တာနားတြင္ တနင့္တပိုး ေပးတတ္ၾကသည္။ ေရာင္းခ်လိုသည့္ ပစၥည္းမ်ားကို သိပ္ထိုး တင္ျပထားတတ္ၾကသည္။ ထိုအခါရလဒ္မွာ ေဈးဝယ္သူက ေငြရွင္းရာတြင္ မိမိ ပစၥည္းတင္သည့္ ေနရာ က်ဥ္းသြားေသာေၾကာင့္ ဝယ္ယူရန္ စိတ္ကူးစိတ္သန္း နည္းပါးသြားေၾကာင္း သိလာၾကေသာ အခါ အေရာင္းစင္တာႀကီး မ်ားသည္ နည္းလမ္းေျပာင္း လိုက္ၾကေလသည္။ ေငြရွင္းရာတြင္ ပစၥည္းတင္ရန္ ေနရာကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ထားျခင္းက ေဈးဝယ္လို စိတ္ကို ဖိတ္ေခၚေနေၾကာင္း သိလာၾကသည္။

၉။ အေရာင္းစင္တာထဲတြင္ သီခ်င္း သို႔မဟုတ္ တီးလုံး ဖြင့္ထားျခင္း

အေရာင္းစင္တာ အားလုံးလိုလိုမွာ ယခုအခါ သီခ်င္းဖြင့္ၾကသည္။ ဂီတသည္ ေဈးဝယ္ရာတြင္ သုံးသည့္ အခ်ိန္ကို ၁၈ ရာခိုင္ႏႈန္း ပိုၾကာေစၿပီး ၁၇ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ပစၥည္းမ်ားမ်ား ပိုဝယ္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ ေရာင္းေနသည့္ ကုန္ပစၥည္းအလိုက္ ေဈးဆိုင္ မ်ားကလည္း သီခ်င္းကို ေရြးခ်ယ္ၿပီးဖြင့္ၾကသည္။
ဥပမာ - သစ္သီးမ်ားႏွင့္ မီးဖိုေခ်ာင္အတြက္ ကုန္စုံ ေရာင္းေသာဆိုင္မ်ဳိးတြင္ တီးလုံးခပ္ေႏွးေႏွး ေအးေအး ကို ေရြးဖြင့္ၾကသည္။ ထိုတီးလုံးဖြင့္ခ်ိန္မ်ဳိးတြင္ ေရာင္းအား သည္ ၃၈ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ေလာက္အထိ ျမင့္တက္သြားေလ့ ရွိသည္ဟု ဆိုသည္။ ဟမ္ဘာဂါႏွင့္ အာလူးေၾကာ္လို အျမန္ရ အစားအစာဆိုင္မ်ဳိးတြင္ စည္းခ်က္ျမန္ေသာ သီခ်င္းမ်ဳိးကို ဖြင့္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ စားသုံး သူသည္ ထိုဂီတကို လိုက္ၿပီး စားစရာကို အျမန္ဝါးပစ္ ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

၁ဝ။ ေမႊးေသာရနံ႔တစ္မ်ဳိးမ်ဳိး လႊတ္ထားျခင္း

အေမႊးရနံ႔ရွိေသာ ပတ္ဝန္းက်င္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ထားျခင္းျဖင့္လည္း ေဈးဝယ္သူကို ဆြဲေဆာင္တတ္ ျပန္သည္။ အထူးသျဖင့္ ကာဆီႏို ကစားဝိုင္းႀကီးမ်ားတြင္ တိရ စၦာန္၊ ပန္းမန္မ်ားႏွင့္ အင္းဆက္မ်ားမွ ထြက္ေသာ အေမႊးရနံ႔မ်ား သုံးတတ္ၾကသည္ဟု ဆိုသည္။ ထိုရနံ႔ မ်ားသည္ ေဟာ္မုန္းကို လႈံ႔ေဆာ္ေသာအခါ စက္ကစား ဝိုင္း Slot Machine တြင္ ေငြသုံးလိုစိတ္ကို ၄၅ ရာခိုင္ႏႈန္း တိုးပြားေစသည္ဆို၏။

၁၁။ ခ်က္ျပဳတ္ေၾကာ္ေလွာ္သည့္ အနံ႔

ေဈးဝယ္ရင္း ေျခေထာက္ေညာင္းေသာအခါ ဗိုက္ပါဟာ၍ ဟာ၍လာႏိုင္သည္။ ထိုအခါစားဖြယ္ျပဳလုပ္ သည့္ ရန႔ံအမ်ဳိးမ်ဳိးက ေဈးဝယ္သူကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္သည္။ ခ်က္ျပဳတ္ေၾကာ္ေလွာ္ ပုံကို ျမင္ရေသာအခါ ပို၍ပင္ စားခ်င္ေသးသည္။ မုန္႔ဖုတ္သည့္ဆိုင္က မုန္႔ဖုတ္ရာ Oven ကို လူျမင္သူျမင္ျပထားပုံ၊ ေခါက္ဆြဲေၾကာ္ ဆရာက ေခါက္ဆြဲေၾကာ္ျပ ေနပုံက ပို၍စားခ်င္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္ ႏိုင္ေသာအခါ ေငြတို႔သည္ အိတ္ကပ္ထဲမွ ခုန္၍ တစ္မ်ဳိး၊ ေျပး၍တစ္ဖုံ အျမန္ထြက္သြားၾက ေလေတာ့သည္။

အေရာင္းစင္တာအတြင္း သတိလက္လြတ္ ဝင္သူမ်ားအတြက္ ေထာင္ေခ်ာက္မ်ားစြာ ရွိပါသည္။ ေန႔စဥ္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး တိုးဝင္ေနသူတို႔ ေထာင္ခ်ီၿပီး ရွိေနၾကခ်ိန္ တြင္ ထိုကုန္စည္မ်ား ထြက္ရွိရာ ကမၻာေျမတြင္ ထုတ္လုပ္ႏိုင္စြမ္းအား အကန္႔အသတ္ ရွိေၾကာင္းကို ေမ့ေလ်ာ့ေနၾကေလသည္။


(ခ်ဳိေမႊး)

Resource: https://www.facebook.com/thevoiceweekly

0 comments: